Ugyanolyan méretű és típusú abroncsoknál nem ugyanazt a teljesítményt kapjuk használt és új gumik esetén. A profilmélység csökkenésével párhuzamosan a nedves vagy havas úton mért fékút hatványozott ütemben növekszik. A lenti ábra ezt jól illusztrálja:
Fékezés 80 km/h sebességről teljes megállásig vizes útfelületen. Az eredményeket egy 205/55 R 16 V méretű abroncsokkal szerelt C-osztályos Mercedes személygépjárműnél mérték, több mint 1000 fékteszt során. A képek csak illusztrációk. Egy adott jármű fékútja függ a jármű típusától, a fékberendezésétől, az abroncsoktól, a terheléstől, a hőmérséklettől és az útfelület állapotától.
Téli gumik esetén havas, jeges útfelületen különösen fontos a megfelelő profilmélység. 4mm mélység alatt a téli gumi már nem tekinthető télinek. Ennek megfelelően 2014. januártól módosításra került "a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet. Az új meghatározás szerint a téli abroncsok esetén a bordázatnak 4 milliméternél mélyebbnek kell lennie a biztonság további növelése, a téli gumi kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében.